štvrtok 8. júla 2010

Makovky

Včera som sa rozhodla v pekárničke upiecť briošku, aby bolo niečo dobré na raňajky. Dala som všetky ingrediencie do hnetacej nádoby a chcela dať do pekárničky, keď mi z nej vypadlo nejaké želiezko. No, asi bolo dosť dôležité, pretože pekáreň nemohla miesiť:(
A čo teraz? Pekáreň putovala na reklamáciu (Pevne verím, že po 30 dňoch mi vrátia peniaze, lebo už mám zálusk na inú - aj keď asi tiež lidlovú, keď bude znova v akcii. Akurát tých 30 dní budeme bez domáceho chlebíka, čo mi je ľúto.). Cesto som nakoniec vymiesila mixérom, nechala vykysnúť, vytvarovala rožky, potrela žĺtkom, posypala makom a upiekla v rúre. A tu je výsledok:

Aj keď to dalo viac námahy, boli naozaj výborné.

Prikladám aj recept (z tejto dávky mi vyšlo 16 ks alebo 1 brioška v pekárničke):

380 ml mlieka
55 g roztopeného masla
20 g cukru (kto má rád sladšie, môže dať aj dvojitú dávku)
1 ČL soli
500 g hladkej múky 00 špeciál
2 ČL sušeného droždia (jeden 7 g balíček)

2 komentáre:

  1. Zuska to je smola :( ale držím palce, nech ti vrátia peniaze. A na akú máš zálusk ? Prečo chceš zmenu ?
    Makovky som tiež skúšala, sú výborné. Inšpirovala si ma, tuším namiesto kupovanej vianočky, spravím na víkend domáce makovky :o)
    Nepridáš, ak ti to čas a baby dovolia, aj recepty na chlebík ?
    Pekny deň :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Maťka,toto bola pekáreň z Lidlu za 45 EUR. Kupovala som ju ako experiment a preto, že cena sa mi zdala prijateľná, záruka 3 roky je tiež fajn. No a obľúbila som si tento vynález :-)Akurát táto moja je dosť maličká, dá sa v nej piecť len 950 g chleba, ale ja vždy pečiem len ten menší, a ten mi vždy zaplní celú nádobu. Takže ten väčší sa tam podľa mňa piecť ani nedá. Dokonca mi už aj pretiekol taký z 500 g zmesi.
    No a pred mesiacom som videla, že mali v Lidli znova pekáreň, podobnú ako mám, akurát bola väčšia - na 1200 g chlebík a stála už len 30 EUR. Tak by som brala radšej tú, a ešte by mi aj 15 EUR zostalo:)
    Receptíky na chlebík úrčite ešte pridám, keď bude pekárnička doma. Teraz, ak si chcete pripomenúť chuť Chorvátskych raňajok, tak odporúčam 500 g zmes Biely chlieb z Tesca:)Mňamka! Len rátaj, že ho zjete celý na posedenie :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails