štvrtok 23. júna 2011

Tvarohové gule pre Lenku


Lenka je moja kamarátka, bývalá spolužiačka a spolubývajúca na intráku. Každá žiaľ bývame v inom kúte Slovenska, preto sa nevídame veľmi často. Pár krát do roka sa nám to však darí, počas našej cesty na východ máme plánovanú "cikpauzu" .  No okrem toho, presne viem, kedy si na mňa Lenka zaručene spomenie. Vždy keď má v pláne variť tvarohové gule, hneď mi volá, ako na to? Z toho by malo asi vyplynúť, že som asi nejaký odborník na ich prípravu. No tu je ten pes zakopaný - preslávené tvarohové gule varievala babinka môjho muža,ja som ich vždy len ochutnávala a ospevovala, sama nikdy nerobila. Lenka to má stále nejaké dopletené, stále zabudne, že tie tvarohové gule som nevarila ja :-)
Tak som sa pár mesiacov dozadu, predchádzal tomu podobný Lenkin telefonát, rozhodla, že tie tvarohové gule musím už konečne skúsiť doma aj ja. Tak Leni, tu je recept na tvarohové gule ako ich robím ja :-)

Zmiešame 1 hrudkovitý tvaroh, 1 vajce, 15 g cukru, 50 g detskej krupice, 50 g strúhanky. Z cesta tvarujeme guľky. Výborné sú plnené sezónnym ovocím - najlepšie jahody, marhule. Varíme vo vriacej vode, kým nevyplávajú na povrch.
Babinka ich podávala posypané čerstvým tvarohom a práškovým cukrom, poliate maslom. Výborné sú aj s mletými orechami.
Veľmi rýchle, chutné a jednoduché jedlo.
Leni, môžeš mi zavolať aj tak :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails