pondelok 3. januára 2011

Pečené pirohy

Tak zasa raz jeden tradičný recept, ktorý mi pripomína moje detstvo, moju maminu, môj domov. Je jednoduchý ako facka a pochutíte si znamenite. Stačia 4 základné suroviny: zemiaky, polohrubá múka, kyslá kapusta, olej. A kto nemá rád kyslú kapustu, takto si ju úrčite zamiluje.
Takže zemiaky  uvaríme v šupke,ošúpeme, postrúhame na jemno, pridáme polohrubú múku a vypracujeme vláčne cesto - presne ako na zemiakové lokše.(Múky pridáme toľko, aby cesto nebolo ani riedke ani príliš tuhé).
Cesto rozvaľkáme asi tak na 0,4 cm a pokrájame na štvorce, naplníme kyslou kapustou (kapustu odporúčam predtým opiecť na trolinke oleja - ja pridávam aj trošku drvenej rasce).Pirôžky zalepíme a dáme na plech vystlaný papierom na pečenie jemnulinko potretý olejom, pirôžky  potrieme olejom jemne aj z hornej strany. Pečieme pri 200 C do zlatista - POZOR, keď je spodná strana upečená, vidličkou pootáčame a dopečieme. Platí heslo, čím chrumkavejšie, tým lepšie!

Dobrú chuť a všetko najlepšie v Novom roku 2011 :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails