piatok 23. júla 2010

Uhorková sezóna u nás doma
















Uhorková sezóna je v plnom prúde aj u nás. K tomu starosť o novorodenca a dva a pol ročnú slečnu v období vzdoru. No veru, dá mi to riadne zabrať. Občas sa stane (tak ako práve teraz), že oba poklady spia aspoň chvíľu v rovnakom čase. Vtedy rozmýšľam, či zapnúť internet či niečo upratovať, alebo si ísť tiež na chvíľu ľahnúť. A aj keď to v našej domácnosti momentálne vyzerá ako po výbuchu bomby, najradšej si vyberám možnosť číslo tri. Lebo v poslednej dobe mi aj 10 minútový spánok vie dodať more energie. Tvorenie alebo len také leňošenie pri časopise, knihe, na to momentálne nemám čas ani energiu. A počasie nám to v našom južne-orientovanom panelákovom byte tiež veľmi neuľahčuje. Do toho všetkého ešte odstávka teplej vody!
Tento týždeň ma však potešili aspoň moji rodičia, ktorí merali dlhú cestu vlakom a prišli nás na pár dní navštíviť. Samozrejme vybalili plnú tašku zeleniny a ovocia z vlastnej úrody, čím mi urobili veľkú radosť. Lebo vôňa a chuť takej domácej paradajky alebo uhorky, to je veru už o niečom inom. K tomu domáce zemiaky, mrkva, kalerábky, kôpor, jabĺčka,zeler, cesnak - hotový raj :-)
















Dnešný pohľad v kuchyni na kopu starého pečiva a plný vandlík jabĺčok ma inšpiroval vyskúšať jablkovú žemľovku. Bolo to prvý krát a recept "všetko len tak od oka", no napriek estetickým nedostatkom chutila výborne :-)

1 komentár:

  1. Zuska, tá žemlovka vyzerá skvelo. Mňam. Asi sme naladené na rovnakej vlnovej dĺžke, lebo včera sme dojedli žemlovku a dnes som Jankovi vravela, že potrebujem ísť na trh kúpiť uhorky na zaváranie :o)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails