streda 30. januára 2013

Čokoládový zakrucanik




Už sa azda stalo aj zvykom, že sa s vami delím o recepty z kuchyne mojej mamy. Zaujímavé na tom je, že doma ma mama nikdy variť neučila. Všetko sa na mňa akosi prirodzene nalepilo popritom, ako som sa odmalička pri nej v kuchyni motkala, hrala, spievala jej pesničky, recitovala básničky. Keď som si založila vlastnú domácnosť a boli sme len dvaja, sprvu som vo varení experimentovala, skúšala špeciality. No keď k nám pribudli deti, zrazu akoby som sa premenila na moju mamu. Na myseľ i chuť mi prichádzajú jedlá, ktoré odmala boli u nás doma často na stole. Vracajú sa mi príjemné spomienky na detstvo a teším sa, že raz možno aj moje dcéry budú spomínať na detstvo a pripravovať rovnaké recepty ako ich mama, babka, prababka......

Dnes jedna lakocinka pre maškrtné jazýčky - čokoládový zakrucanik ( rozumej závin :-)

Pripravíme si klasické kysnuté cesto na koláče. Ak nemáte svoj obľúbený recept, toto je ten môj (takže kysnuté cesto pripravíme podľa tohoto návodu).
Plnka:  minimálne 4 PL kakaa, 8 PL kryštálového cukru, ale kľudne pridajte ešte 1 PL kakaa a 2 PL kryštálového cukru

Vykysnuté cesto si rozdelíme na 2 časti ( budú 2 záviny ), rozvaľkáme asi na hrúbku 1 cm, posypeme plnkou a zatočíme klasický závin. Jemnučko potrieme olejom ( to spôsobí, že zakrucanik bude pekne chrumkavý) a pečieme na 180-200 stupň. C do ružovohneda  cca. 30 min..
Dobrú chuť ♥

9 komentárov:

  1. Mňám, to určitě vyzkouším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, tak toto je zarucena lakocinka, vyzera ako ten, ktory zvykla piect moja babka a kedze som uz v lete skusala tvoja kysnuty jablkovy kolac (nechutne som sa prezrala-najfantastickejsi na svete), tak urcite sa necham aj tento krat nahovorit a mozno hned zajtra sa do neho pustim.
    Krasny vecer
    Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milá Zuzi, vždycky jsem měla z kynutého těsta "hrůzu" a vyzkoušela hodně receptů, než mi vykynulo jak mělo. Používám stejný recept jako Ty a jsem s ním moc spokojená.
    A děkuji za tip - zakrucanik upeču na víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zuzi, tvůj "zakrucaník" vypadá nádherně .... hned bych si kousek dala .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fííííha, to vypadá spledidně!!! Voní to haž k nám.... Míša

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobrý deň Zuzka,

    chcela som sa spýtať, či do tej plnky nejde žiadna tekutina/tuk. To kakao je "mokré" len od vody, ktorú pustí cukor? Ďakujem :) Hana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka, ja som tam nic nedavala, ziaden tuk. Ten krystalovy cukor naozaj spravi tu plnku tekutu, len ho tam musi byt naozaj hojne :-) Ak by si vsak chcela davat menej cukru, mozno potom skus cesto pred naplnenim potriet alebo postriekat olejom, maslom, podla mojho postupu to vsak nie je nutne. Nech sa kolacik vydari.

      Odstrániť
    2. Ďakujem pekne za info. S hojným množstvom cukru nemám problém, takže s radosťou budem postupovať podľa tohto receptu :)

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails