utorok 4. októbra 2011

Kyslá vajíčková polievka

Som polievkový typ, obed bez polievky sa mi neráta.  Doteraz mi znejú v ušiach slová mojej mamy: "Polievka je základ!"  V tomto duchu pristupujem aj ja vo výžive našej rodiny a som rada, že dievčatá polievky tiež milujú. A tak sa teda podelím o recept na jednu polievku, ktorú som po prvý krát videla a ochutnala, až keď som spoznala môjho muža a jeho rodinu. Túto polievku ma naučila variť moja svokra a je to naozaj jedna z našich najobľúbenejších. Možno sa nájde niekto, kto túto polievočku doteraz nepoznal, ako ja predtým.


Recept je veľmi jednoduchý, nenáročný na suroviny a rýchly.

Potrebujeme: cibuľku, maslo alebo olivový olej, hl. múku, kyslú smotanu, zemiaky, vajíčka, bobkový list, soľ, ocot na dochutenie.

Na masle alebo olivovom oleji si opražíme trošku cibuľky pokrájanej na drobno. Pridáme malú lyžičku hladkej múky, speníme a zalejeme vodou. Do horúcej vody pridáme jeden-dva zemiaky pokrájané na malé kocky, bobkový list a soľ. Necháme variť asi 5 min.. Počas toho si rozmiešame kyslú smotanu s trochou vody a pridáme k zemiakom. Keď polievka začne vrieť, pridáme do polievky vajíčka a to nasledovne. Vajíčko si vyklopíme naprv do pohára a hneď ho takto vcelku vylejeme do vriacej polievky. Takto pridáme toľko vajíčok, koľko osôb čakáme na obed plus jedno-dve navyše. Polievku už nemiešame a necháme variť 7 minút. Po 7 minútach odstavíme zo šporáka a môžeme teraz premiešať, niektoré vajíčko sa mohlo trochu prichytiť na dne hrnca. A je hotovo. Kto má rád kyslejšiu, môže si na tanieri dochutiť ešte octom. 

Ak ste túto polievku ešte nepoznali a vyskúšate, budem rada ak napíšete či vám chutila:-)


5 komentárov:

  1. Zuska odkedy ju Kubko u vás jedol, je raz do týždňa povinne na našom jedálničku. Priznávam, že som si ju tiež veľmi obľúbila a to polievky veľmi nemusím :) ... ale táto je fakt skvelá!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, neuveríš, ale ani ja nepoznám:) Ale mám rada takéto šup šup jedlá, takže vyskúšame a dám ti vedieť, čo na ňu rodinka. Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zuska, polievka čestvo dopapaná a že mňamka,Rebi schytila aj dupľu:) Dík za recept. Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dievčence, som rada, že polievka chutila. Sa mi stále potvrdzuje, že deťom je tá časom overená kuchyňa našich mám a starých mám najbližšia :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails