streda 28. apríla 2010

Botanická záhrada a ZOO Bratislava

Uplynulý víkend bolo krásne počasie a my sme si ho aj poriadne užili. Vrámci akcie Bratislava pre všetkých sme si sobotné doobedie spríjemnili prechádzkou v Botanickej záhrade. Prechádzka bola fajn, aj keď musím povedať, že samotná Botanická ma trošku sklamala :-(
Nemyslím tým, že väčšina rastlín ešte nebola rozkvitnutá a rozvitá, s tým som ako alergik na peľ práve rátala. Vadil mi tam však priveľký hluk z neďalekej diaľnice - márne sa ho vtáčiky speváčiky snažili prekričať.
Všetky názvy rastlín boli len v latinčine, čo bol pre mňa ako laika dosť veľký problém. Kto by napríklad uhádol, že Thymus serpyllum je vlastne Materina dúška?
Úrčite by som privítala aj viac orientačných tabúľ, aby sme vedeli, v ktorej časti záhrady sa práve nachádzame (zaregistrovali sme len jednu celkovú mapku na začiatku).
Tiež aj viac informačných tabúľ o samotných rastlinách, napr. v akých oblastiach sa vyskytujú, kedy kvitnú, či iné zaujímavosti.
Sklenníky si už asi tiež prežili svoje. Najviac som sa tešila na kolekciu kaktusov, no musím povedať, že krajšie exempláre má azda aj skúsenejší kaktusár doma (aj keď možno nie také veľké kúsky) a za aranžmá tiež 0 bodov.
Celkovo to bola príjemná prechádzka, ktorá sa vyrovná prechádzke napr. v Sade Janka Kráľa, v ktorom však na rozdiel nepočuť hluk rozbesnených áut a viaduktu. Napriek všetkým nedostatkom, lepšie málo ako nič, preto pre milovníkov kvetín a rastlín úrčite odporúčam.


Popoludnie strávené s partiou kamarátov pri opekačke na Peknej ceste dalo tu správnu bodku za fajn dňom.


Nedeľa bola v znamení zvieratiek - hneď zrána sme vyrazili do ZOO. Areál je dosť veľký, nápor návštevníkov sme preto necítili tak výrazne. Dinopark sme však radšej vynechali, tam to bolo dosť neprejazdné.
Keď už píšem takým kritickým okom, tak len podotknem, že mi chýbalo viac lavičiek, hlavne na dlhej cestičke do kopca k nosorožcom a kengurám (tam nebola ani jedna). Nový pavilón ľudoopov je pekný, opice si však naň ešte nezvykli, takže zatiaľ sme si nemali čo vychutnať.


Podvečerná prechádzka na novej Dunajskej promenáde v Eurovei - aspoň niečo sa v Bratislave za posledné roky vydarilo :-)








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails